Feline Enfeksiyöz Peritonitis (FIP) Nedir? | Tedavi Süreci

Kedi feline enfeksiyöz peritonitis hastalığı, kısaca FIP olarak adlandırılır. Kedilerin ve özellikle yavru kedilerin bağışıklık sistemini olumsuz etkileyen bir hastalıktır. Adını virüsün latince isminin baş harflerinden alan FIP, kedi koronavirüsü olarak da bilirinir. FIP bilimsel tanısı 1914 yılında konulmuştur. Ancak ilk kez 1963 yılında Dr. Jean Holzworth tarafından rapor edilerek hastalık bilimsel bir çerçeve içine oturtulmuştur. Kedi feline

Kedi Fip Hastalığı Tedavisi | GS441524 İlacı

Feline enfeksiyöz peritonitis (fip hastalığı) GS441524 ilacı ile artık tedavi edilebilir.İyileşme oranı %100 olmasa dahi ilaç yüksek oranda pozitif tepki yapmaktadır.Kedi fip hastalığına umut sayılabilecek bu fip ilacı hakkında daha fazla bilgi almak için sayfamızı inceleyebilirsiniz. Kedi Corona Virüs(FECOV) Nedir? FİP, feline coronavirus (FCoV) enfeksiyonuyla tetiklenen ölümcül bir bağışıklık sistemi hastalığıdır. FİP ilk defa 1963 yılında bağışıklık

Kedilerin FİP (feline infectious peritonitis) Hastalığı ve Tedavisi

Kedilerin FİP hastalığı kedilerin bağışıklık sistemine etki eden bir hastalıktır. Hastalığa corona virus sebep olmaktadır. Fip oluşturan corona virus tipleri belirli beyaz kan hücrelerini istila ederek bu hücrelerde çoğalırlar. Virus tarafından enfekte olan hücrelerin bulunduğu dokularda şiddetli bir yangısal reaksiyon meydana gelir. Hastalığın efuziv ve non-efuziv olmak üzrere iki formu vardır. Hastalık kedigiller ailesi içinde bulaşıcıdır. Diğer hayvanlar ve insanlara