Veteriner hekimlikte ağız sağlığı ve diş hastalıkları en önemli sorunların başında gelir. Diş hastalıklarında klinik belirtiler genelde belli belirsizdir ya da herhangi bir klinik belirti göstermezler. Ancak, klinik belirti olmamasına rağmen diş problemi olan hastalar genellikle acı ve ağrı içindedir. Bununla birlikte bu hastalık sürecinde önemli lokalize ve sistematik tıbbi sorunlar ortaya çıkar.

Kedi ve köpek dostlarımızın giderek insan hayatına girmeleri onların yaşam koşullarının değişmesine ve buna bağlı olarak ağız ve diş hastalıklarının daha çok görülmesine sebep olmaktadır.

Diş problemlemi olan kedi ve köpeklerde bir çok sekonder şikayet ortaya çıkabilir. Örneğin; köpeğinizin tedaviye cevap vermeyen göz akıntısının sebebi diş çürüğü olabilir. Kedinizin ağız kokusu yada iştahsızlığı diş kaynaklı problemlerden şekillenmiş olabilir. Ağız boşluğundaki lezyonlar sistemik bir hastalığın ön belirtisi olabilir. Dikkatli ve sistematik bir muayene ile sebebi bulunmayan bir hastalık teşhis edilebilir.

Köpeklerin;

• % 80'inde periodontal hastalık vardır.
  • % 10'unda açıkta pulpa vakası olan kırık diş vardır.
  • % 25'inde açık diştacı kırığı vardır.
  • % 5'inde diğer diş sorunları bulunmaktadır. (neoplazi, ortodontik sorunlar vb.)

Kedilerin;

• % 70'inde periodontal hastalık vardır.
  • % 40'ında diş erimesi vardır.
  • %10 unda diğer diş sorunları bulunmaktadır. (kırıklar dahil)

ŞirinVet Veteriner Kliniği olarak aldığımız özel diş hekimliği eğitimi ve sertifikaları ile can dostunuzun tüm diş problemlerine çözüm sunuyoruz. Diş taşı temizliği, peridontal diş hastalıkları, diş röntgeni, diş çekimi işlemleri ve daha fazlası kliniğimizde uzman kadromuz tarafından uygulanmaktadır.