Kedi ve Köpeklerde Pyometra (Rahim iltihabı) ve Tedavisi

Pyometra diğer adıyla rahim iltihabı uzun süre progesteron hormonunun etkisinde kalan uterusun bakterilerin etkileşimde bulunmasıyla oluşan komplex yapıdır. Hemen her yaştaki kedi ve köpeklerde görülmesine karşın hastalığa yakalanma riski yaşla birlikte artar. Şikayetler Nelerdir? Minik dostunuzun vaginasından irinli akıntı geldiğini görüyorsanız hemen bir veteriner hekime gitmenizde fayda var. Zira bu açık pyometra olabilir. Her zaman akıntı görmeye bilirsiniz.

Kedi ve Köpeklerde Deri Fizyolojisi

Deri hayvan organizmasını ortamdan ayıran anatomik ve fizyolojik özelliklere sahip, fiziko kimyasal değişikliklerden, sıcak ve soğuktan organizmayı koruyan bir dokudur. Derinin Fonksiyonları Organizmayı iç ve dış etkenlerden korur. Su, elektrolit ve makro molekül kaybını engeller. Fiziksel, kimyasal ve mikrobiyel etkenlerin organizmaya girişini engeller. Dokunma, ısı, ağır ve kaşıntı duyularını alır. Organizmada arteriel basıncın regülasyonunda rol oynar. Kıl, tırnak üretimini

Pnömotoraks

Pnömotoraks, plöral boşlukta hava birikmesi olayıdır. Plöral boşluktaki hava akciğerlerin yeteri kadar ekspanse olmasını engelleyerek minik dostunuzun rahat nefes almasını engeller. Nedenleri Pnömotoraks, plöral boşluğun akciğerlerle veya göğüs duvarıyla temas etmesi sonucu gelişir. En başta gelen sebebi akciğer parankimini veya göğüs duvarını zedeleyen travmalardır. Diğer sebeplerden bazıları; akciğerdeki kabarcıklar, akciğer apselerinin rupturu, tümörler,

Kedilerde Aşıya Bağlı Oluşan Tümör

Kedinizi Veteriner hekime götürdünüz ve bir süre sonra aşı bölgesinde şişlik farkettiniz o zaman dikkatlice okuyun. Kedilerde aşılama, enjeksiyon bölgesinde primer olarak subkutan dokuda sarkom gelişmesine neden olabilir. Tahmini olarak 10.000 kediden 20 sinde bu durum görülmektedir. Özellikle FeLV ve kuduz aşılarında daha çok görülmüştür. Belirtileri; Daha önce yapılmış aşı yerinde sert, ağrısız, subkutan şişlik. Nedeni;

Kedilerde Kaudal Stomatit

Kaudal stomatit kedilerin ağız dokularında meydana gelen ciddi bir enflamatuar reaksiyondur. Diş eti ve oral mukoza çoğalması ve enflamasyonunun klinik tanısıdır. Başka bir deyişle, kaudal ağız ile ortaya çıkan ve kaudal stomatit ve periodontal hastalık arasındaki sınırları belirleyen faktör olan enflamasyondur. Nedenleri; Bu hastalığın nedenleri şimdilik bilinmemektedir. Duruma neden olan faktörler arasında plak bakteriler, virusler, bartonella henselae enfeksiyonu veya değiştirilmiş

Devam..

Mikroçip nedir? Ne işe yarar?

Mikroçip nasıl bir şey? Bir pirinç tanesinden daha büyük olmayan bu mikroçipler veteriner hekimler her türlü pet hayvanına implante edilebilirler. Bu çip kendine özel bir numara tasir. Kayıtlı olduğu sistemde hayvanın adı, sahibinin bilgileri ulaşılmak üzere bulunur. Mikroçip hakkında sık sorulan sorulara ulaşmak için tıklayınız Mikroçip nasıl Çalışır? Teknolojinin temelleri 2.nci Dünya savaşına kadar gider

Devam..

Kedi ve köpeklerde doğum öncesi annenin bakımı

Kolostrum kalitesinin artması ve annenin ve yavrularının korunabilmesi açısından aşılamaların mutlaka düzenli olarak yapılmış olması gerekmektedir. Böylece kolostrumda istenilen düzeyde antikor düzeyine ulaşılır. En iyi yöntem tohumlama veya çiftleşmenin düşünüldüğü dönemden önce ekto ve endoparazitlere karşı uygulamaların yapılmasıdır. Gebelik boyunca kedinin vücut ağırlığı, hem fetüslerin ve plasentanın gelişimi

Kedi Pansiyonu

Onlar bizim canlarımız ve her yere güvenle bırakamıyorum diyenlerden misiniz? Sadece kedilere özel bölümlerde minik dostunuzu misafir ediyoruz. Neden mi biz? 1. Köpeklerden ayrı bölümde sadece kedilere özel bölüm. 2. Sosyal kediniz için birbiriyle uyumlu kedilerin bulunduğu oyun odası. 3. Hırçın ve asosyal kediniz için ona özel geniş kafes sistemi. 4. Sürekli Veteriner Hekim kontrolü. 5. Otomatik havalandırma sistemi.

Kedi ve Köpeklerde Tıraş'ta Kullanılan Sedatif ve Analjezik Etkili İlaçlar

Neden sakinleştirici? Gerek stresin yaşanmaması gerekse tıraşta oluşabilecek kazaları giderme amacıyla bu işleme gerek duyulmaktadır. İlaç ne zaman etkisini gösterir? Kas içi uygulanan ilaç 12-14 dakika sonra maksimum plazma konsantrasyonuna ulaşır. Bu geçen süre, pet’inizin tıraşa hazır hale gelmesi demektir. İlacın vücuttan atılımı hakkında bilgi verir misiniz? Güçlü bir sedatif ve kas gevşetici etkisi bulunan ilaç, 23-60