İç dış parazit aşısı hayvanların çeşitli hastalık ve rahatsızlıklardan korunmasına yaramaktadır. Siz de evinizde bir evcil hayvan barındırıyorsanız bu aşıları mutlaka yaptırmalı gerekli bakımlarını sağlamalısınız. Böylelikle hayvanınız çok uzun ömürlü bir şekilde yanınızda bulunacaktır.
İç dış parazitler derinin üst bölgesinde ya da iç organlarda bulunabilmektedir. Vücutta bulunduğu süre boyunca ise hayvana çeşitli hayati zararlar ve rahatsızlıklar vermektedir. Bu parazitler iç dış parazit aşısı ile birlikte ortadan kaldırılabilmektedir. Belirli bir aşı dönemi bulunmakta olup zamanında bu aşıları yaptırmak gerektiğini unutmamalısınız.

kedi iç dış parazit aşısı

Kedilerde İç Dış Parazit Aşısı

Evinizde beslediğiniz sevimli dostlar olan kedilere çeşitli yiyeceklerden ya da temasta bulunduğu diğer canlılardan parazit bulaşabilmektedir. Genellikle de bu parazitlere sokak kedilerinde rastlanmaktadır. Ancak bu parazitlerin sadece sokak kedilerinde görüleceği anlamına gelmemektedir. İç parazitlerden bahsedecek olursak kedinin ağzından girerek onun kanı ile beslenmektedirler. Kedinizin sokak kedileri ile olan temaslarına dikkat etmeli ve mümkün olduğunca temasından kaçınmasını sağlamalısınız. İç dış parazit aşısı yaptırılmamış kedilerin ilerleyen dönemlerde zehirlenmeye kadar giden zorlu sürece giriş yaptığı görülmektedir.

Kedilerde İç Parazit Belirtileri Nelerdir?

Kedilerde iç parazit belirtileri olarak öncelikle çeşitli ishal durumlarının ve kanlı dışkı durumlarının sıklıkla yaşandığını söyleyebiliriz. Ayrıca halsizlik, kusma, şişmiş karın bölgesi ve aşırı kilo kaybı da iç parazitin belirtilerinden olmaktadır.

Kedilerde Dış Parazit Belirtileri Nelerdir?

Kedilerde dış parazit belirtileri ise deri üzerinde kızarıklıklar, deri ve tüy renginde değişimler, ciddi tüy dökülmesi ve deride kaşıntı şeklinde görülmektedir. Kedilerde parazit belirtileri kapsamında bu belirtilerin bir ya da birden fazlasının sık görülmesi halinde hemen bir veteriner hekime başvurulması gerektiğini unutmamalısınız.

Kedilerde İç Dış Parazit Aşısı Ne Zaman Yapılmalıdır?

Kedilerde iç dış parazit aşısı ne zaman yapılır sorusuna yanıt verecek olursak 6 ila 8 haftalık kedilerin iç dış parazit aşılarının yapılabildiğini söyleyebiliriz. Bunun yanında 1 yaşını dolduran kedilerin her 3 ayda 1 defa iç dış parazit aşısı yaptırması gerektiği de zorunlu olmaktadır. Bu aşının düzenli bir şekilde yaptırılması kedinizin sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır.

iç dış parazit aşısı

Köpeklerde İç Dış Parazit Aşısı

Köpeklerde iç dış parazit aşısı canlının pek çok rahatsızlık ve hastalıktan kurtulmasına ya da korunmasına yardımcı olmaktadır. Aşının nelere karşı koruma sağlığından söz edecek olursak kulak akarı, pire yumurtası, pire, pire larvası, bağırsak parazitleri, kalp kurtları, kene ve uyuza karşı koruma sağladığını söyleyebiliriz. Alanında uzman veteriner hekimler tarafından yapılan iç dış parazit aşısı köpeğin vücudundaki parazitlerin ölmesini ve dışkı yoluyla atılmasını sağlamaktadır.

Köpeklerde İç Parazit Belirtileri Nelerdir?

Köpeklerde iç parazit belirtileri genel olarak karında şişlik, sık sık gaz çıkarma, ishal, anemi, ciddi kilo kaybı ve kanlı ishal şeklinde sıralanmaktadır. Köpeğinizde bu belirtileri görüyorsanız mutlaka en kısa sürede bir veteriner hekime gitmelisiniz.

Köpeklerde Dış Parazit Belirtileri Nelerdir?

Köpeklerde dış parazit belirtileri kedilerdeki belirtilere benzer olmaktadır. Deri üzerinde çeşitli yaraların oluşması, ciddi tüy dökülmesi, tüy yapısında bozulma, sık sık kaşıntı hali ve deride kızarıklıklar dış parazit oluşumunun habercisidir. Köpeklerde parazit belirtileri olarak bu belirtileri ciddiye almaz ve iç dış parazit aşısı yaptırmazsanız hayvanınızın sağlığı ciddi şekilde tehlikeye girecektir. Özellikle iç parazitler kısa süre içerisinde çoğalarak hayvanın çeşitli hastalıklara yakalanmasına yol açacaktır. Daha sonrasında ise hayvanın canını kaybetmesi gibi üzücü durumlar yaşanabilmektedir.

Köpeklerde İç Dış Parazit Aşısı Ne Zaman Yapılmalıdır?

Köpeklerde iç dış parazit aşısı ne zaman yaptırılır sorusuna yanıt verecek olursak ilk kez yapılacak aşının 7 haftalık köpeklere yapılabildiğini söyleyebiliriz. 7 haftayı dolduran köpekler gönül rahatlığıyla aşı olabilmektedir. Ancak ilk vurulan iç dış parazit aşısı sonrasında yaş fark etmeksizin her 2 ya da 3 ayda 1 defa bu aşının tekrarlanması gerekmektedir. Düzenli bir şekilde bu periyot devam ettirilmelidir. Köpeğine aşı vurdurmak istemeyen köpek sahipleri ise bu tedaviyi ilaç şeklinde de devam ettirebilmektedir. Fakat köpekleriniz için en sağlıklı tedavi yönteminin aşı şeklinde olduğunu belirtmemizde yarar vardır. Veteriner hekimler tarafından yapılan iç dış parazit aşısı hayvanınızın parazitlerden korunmasını sağlayacaktır.