Kedi lösemi aşısı kedilerde mutlaka yapılması gereken aşılardan biri olarak karşımıza çıkar. Genel olarak bu hastalık bağışıklık sistemi çökmesi ve baskılanması durumunda ortaya çıkabilecek olan hastalıklar arasında yer alır. Virüsler sebebiyle ortaya çıkabilecek olan iltihap sebepli durumlardan olan lösemi hastalığının önlenmesi için kedilerde yapılması gereken bu aşı aynı zamanda yine bağışıklık sisteminin çökmesi ve baskılanması sebebiyle ortaya çıkacak olan diğer hastalıkların da kontrol altına alınmasına yardımcı olur.Kedilerde lösemi aşısı

Kedilerde Lösemi Neden Olur?

Kedilerde lösemi neden olur sorusuna kedileri enfekte eden bir virüs olarak FeLV şeklinde cevap verebiliriz. Bu virüs için kanser türünde İlerleyen bir hastalığın ortaya çıkmasına sebep olur. Dünyadaki kedilerin %30'unda bu hastalığın oluşması ve ilerlemesi söz konusu olacağı için mutlaka bu aşının yapılması veteriner hekimler tarafından gerekli görünmektedir.

Kedilerde Lösemi Bulaşıcı Mı?

Kedilerde lösemiyi bulaşıcı mı sorusunu sorarak bu konu ile ilgili olarak mutlaka bilgi sahibi olmanızda fayda vardır. Eğer ki yavru bir kedi edinmişseniz ya da daha büyük bir kediye sahipseniz bu konuda kedinizi başka Kedilerle ya da hayvanlarla bir araya getirmek konusunda dikkatli davranmanız gerektiğini de bilmeniz gerekir.

Kedilerde lösemi hastalığı insanlarda olduğu gibi bir hastalık değildir. Bu hastalık kedilerde bulaşıcı bir hastalık olarak karşımıza çıkar.
Peki, kedilerde lösemi nasıl bulaşır?
Kedilerde lösemi hastalığı tükürüklerden ya da burun salgılarından dolayı bulaşabilir. Bu sebepten dolayı da kedilerinizi diğer kediler ile bir araya getirirken mutlaka o kedilerin geçmişi hakkında bilgi sahibi olmanız gerekli olacaktır. Ancak kedilerinizi bu tip durumlardan korumak son derece zor bir şey olduğu için mutlaka aşı yaptırarak daha sağlıklı bir koruma sağlamanız doğru olacaktır.

Kedi Lösemi Belirtileri

Kedi lösemi belirtileri kedilerde enfekte olup olmadığını anlamak adına bilinmesi gereken bir virüstür. Kedileri lösemi virüsü karşısında enfekte eden virüs türü retrovirüstür. Kedi lösemi virüsü enfekte olduğu zaman kedilerde şu tip belirtiler ortaya çıkacaktır.

• Halsizlik ve eskisi kadar hareketli olamama
  • Bir takım ağız hastalıklarının meydana gelmesi
  • Deri iltihapları
  • Tüylerinin zayıflaması ve şekilsizleşmesi
  • Nöbetler
  • Yüksek ateş
  • Lenf düğümlerinin şişmesi
  • Solunum yolu ve mesane enfeksiyonları
  • Göz bebeklerinin düzensiz bir şekilde büyüyüp küçülmesi
  • İştahsızlık
Kedilerde lösemi olduğunu nasıl anlarız konusunda yukarıda sözünü etmiş olduğumuz pek çok belirtisinin yanı sıra aynı zamanda kedinin diş etlerinde de bir takım sorunların meydana gelmesi söz konusu olacaktır. Kedinizin son derece hızlı bir şekilde kilo kaybetmeye başladığını ve her zaman o bayıldığı mamalardan yemediğini gördüğünüz zaman bu durumdan şüphelenmeye başlayabilirsiniz. Aynı zamanda bu tip bir durum söz konusu olduğu zaman kedilerde fiziksel olarak da bir takım sorunlar meydana gelecektir. Mesela kedinizin her zaman için kabarık ve düzgün olan tüylerinde incelmeler ve bir takım değişiklikler meydana geldiği zaman bu konu ile ilgili bir şüpheye düşmeniz son derece yerinde bir durum olacaktır. Ağız ve gözlerde de sararmalar ve daha sonraki süreçte üreme sorunları gibi problemler bu virüs nedeniyle meydana gelir.

Lösemi Kedi İyileşir Mi?

Sevgili kediseverler, kedilerinizi lösemi virüsüne karşı aşılatmak önemlidir , kediniz enfeksiyon oluşmuşsa da tedavi imkanı vardır. Şirinvet Veteriner Kliniği olarak kedilerinize en iyi tedavi yöntemlerini sunuyoruz. Lösemi hastalığının erken teşhis edilmesi ve tedaviye hemen başlanması önemlidir. Kedilerinizin sağlığı bizim önceliğimizdir, sizleri kliniğimize bekliyoruz.